אלרגיות – מה בעצם נמצא מתחתיי, מאחורי ומצדדי ?

מדי פעם אנחנו פוגשים באנשים אלרגיים, שצצים כמו פטריות לאחר הגשם בעיקר בחילופי העונות, כולנו מכירים את הסימפטומים וייתכן וגם חווינו אנו עצמנו אלרגיה כלשהי. הרבה פעמים אותה אלרגיה מתחילה להתבטא באמצע שיחה חשובה ואפילו רגע מרגש.
הרפואה הסינית מתארת את עונות המעבר כמו אדמה שנעה ממקומה. אדמה במקורה יציבה, שגרתית, מתמידה, אינה אוהבת תזוזות ושינויים.
אדם בעל אנרגית אדמה חזקה או כמו שהסינים אוהבים להגיד – אדם עם צי’ חזק – עובר את העונה הזו בלי להיות חולה, בלי להתקרר, להצטנן או להתעטש, כי השינויים שקורים בחוץ אינם משפעים עליו, הם אינם מצליחים לחדור את הצי’ המגן של הריאות או במילים אחרות – מערכת החיסון שלו איתנה.
בעונת המעבר משתנים – האויר, הטמפרטורות ואנו משנים פאזה תודעתית (באביב אנו מתעוררים מתרדמת החורף, בסתיו אנו משחררים את השפע שבקיץ אל עבר צמצום ושחרור).
אז מה גורם לאנשים אחרים לחטוף את אותה אלרגיה – שידועה כדבר מעצבן ומציק?
לאחרונה פגשתי הרבה מטופלים עם אלרגיות וכל המפגשים איתם גרמו לי לראות כי האלרגיה היא מתעוררת ונמצאת שם ברגע שהמודעות שמה לב למשהו, זהו מנגנון איתות של הגוף להזכיר לאדם כי ישנו שיעור לא פטור, כאב ישן שנדחק לפינה, אולי אפילו פחד, או פשוט מין רצון לא ממומש.
זה מעניין שהרבה פעמים הטריגר שגורם לאלרגיה להתפרץ הם סמלים מסויימים שמאז ומתמיד יכלו להוות תזכורת למצבים שקיימים באדם – לדוגמא:
– פריחת האביב – משולה לפריחת האדם, כאשר הוא מתעורר ומצליח להביא את עצמו לידי סיפוק והגשמת ייעוד.
– חתולים – הידועים כתור אינדיווידואליסטים מוחלטים, בתורות העתיקות מוכרים כתור התעלות רוחנית, “החתול הפנימי” מסוגל לצוד את “העכברים בחשכת נפשנו”, את השדים הפנימיים היוצרים את מה שנקרה ה-“צל” בנפשנו. כשהצל מטופל כראוי, אין התפרצויות של כוחניות ורוע פתאומי. יכולת החתול לראייה חדה בחשכת הלילה קושרת את עיוורון הלא-מודע למודע המבחין.
– אלרגיה לחלב פרה – היא גם אחת האלרגיות הנפוצות ביותר, ייתכן וישנו קשר לגיל הינקות ולאופן ההזנה באותו שלב.
אלרגיה היא תגובה מוטעית של המערכת החיסונית, לחומר זר שמקורו מחוץ לגוף. המערכת מזהה בטעות חומר לא מזיק כמסוכן. החומרים שגורמים לאלרגיה יכולים להיות מכל הסוגים- כימיים, מאכלים, אבקות פרחים או כל חומר ביולוגי אחר. ישנן תגובות שונות לאלרגיה, והן תלויות באלרגן.
אלרגיה מופיעה אצל אנשים שונים, והיא עלולה להופיע בכל גיל ובכל מצב.
כתוצאה מהמגע עם האלרגן מופעלות כל ה”אזעקות” של הגוף, והמערכת החיסונית מתחילה לייצר נוגדנים לחומר, כדי שינטרלו אותו ויסלקו אותו מהגוף. בדרך כלל המערכת החיסונית מזהה את המחלה או הזיהום ומייצרת את הנוגדן שיהרוס אותו. לכל מחלה וזיהום יש את הנוגדן המתאים, לכן למערכת החיסונית לוקח זמן עד שהיא מוצאת את הנוגדן המתאים ומייצרת אותו. אבל למערכת החיסונית יש זיכרון ארוך, כדי שבפעם הבאה שהיא תיתקל במחלה או בזיהום היא תוכל מיד לשלוח נוגדנים
אז איך מטפלים באלרגיה בעצם ?
ברפואה המערבית מכבים את סימפטומים האלרגיה באמצעות “סטרואידים” ואנטיהיסטמינים וכו’…
אנחנו כבר יודעים ששיטות אלו הם לא עובדות לטווח הארוך, יוצרות תלות תרופתית (+תופעות לוואי) ותיתכן גם החמרה.
הדרך הטובה ביותר להבין את האלרגיה – היא לחקור אותה לעומק ולהבין מה המסר שלה, מתי היא צצה, באיזה שלב ומה קרה מסביב לאותו מאורע – מה בעצם האלרגיה באה להשלים לנו ומפני מה היא מגנה עלינו ?
טיפול באמצעות תזונה, צמחי מרפא, דיקור סיני, טיפול ריגשי ושיטות טבעיות נמצאו אפקטיביים מאוד, למרות זאת שאלרגיה מהווה דבר יומיומי ופשוט לאבחנה, האלרגיה היא תוצאה עקשנית שהרבה פעמים נובעת כתור “הגנה” על אספקטים רוחניים עמוק בתוכנו.

Leave a comment